Božićne pjesme u maloprodaji – efikasan alat za rast profita
Blagdanski shopping je, za kupce, puno više od kupovine poklona. Dok temperature padaju, uzbuđenje raste! Božićne zabave se nižu jedna za drugom i žurimo se obaviti sve do Nove Godine. Vrijeme Božića tradicionalno je rezervirano za obitelj i prijatelje, ali i rast prodaje.
Prihodi u maloprodaji u prosincu se udvostručuju. Za neke kategorije proizvoda, poput prodaje nakita, božićni period donosi i do 30% cjelogodišnjeg profita.
Marketinški stručnjaci u maloprodaji svjesno potiču blagdansko raspoloženje kako bi pobudili sva ljudska osjetila i potaknuli pozitivne emocije koje je nemoguće ostvariti kupujući online. Na svakom uglu mogu se čuti božićne pjesme, a gradom šire mirisi cimeta, naranči i kuhanog vina.
Kako božićna glazba utječe na ponašanje u kupovini?
U maloprodaji, božićne pjesme su veoma učinkovit medij putem kojega je moguće utjecati na ponašanje potrošača prilikom kupovine. Glazba utječe na percepciju vremena, brzinu kupovanja pa i količinu novca potrošenog unutar trgovine. Promišljena strategija blagdanskog glazbenog repertoara potiče blagdansko raspoloženje, osnažuje osobnost brenda i pridonosi bržem dostizanju prodajnih ciljeva.
Božićne pjesme signaliziraju kupcima kako je došlo vrijeme za kupovinu božićnih ukrasa i poklona za najmilije. Osim toga, raste potražnja za brašnom, šećerom, slasticama i svime što je potrebno za bogatu blagdansku trpezu. Imajući to na umu, uskladite promotivne radio poruke sa strategijom cijena i strateški oglasite kada su određeni proizvodi (npr. šećer, džem, ukrasi za kolače) na akciji!
Božićne pjesme i promotivne poruke nisu rezervirane samo za fizičke poslovnice. Smanjeni broj zaposlenika te povećan broj telefonskih upita i poziva na čekanju (uslijed trenutne pandemije) predstavlja sjajnu priliku za zadržavanje ili, u najgorem slučaju, gubitak kupaca. Konzultirajte se sa glazbenim stručnjacima za implementaciju feel-good božićnih melodija i u virtualnom prostoru korisničke podrške.
Muzika i To savjeti za kreiranje idealne božićne playliste:
- Kombinirajte božićne pjesme s popularnom glazbom kako bi postupno uveli kupce u blagdansko raspoloženje. Umjesto da na glazbenu listu uvrstite isključivo božićne hitove i ponavljate ih bez prestanka, implementirajte dobro zaokruženu playlistu. Stručnjaci savjetuju kako je 60/40 idealan omjer božićnih pjesama i regularnih hitova.
- Fokusirajte se na nostalgiju! Kupci zaista vole tradicionalne božićne pjesme. Što i ne čudi, s obzirom da uz poznate melodije vežemo lijepa sjećanja. Ljudi najviše gravitiraju onome što im je poznato, a ako se uz to osjećaju i sretno – pun pogodak!
- Kontrolirajte tempo! Ako vam je cilj da se kupci kroz poslovnicu kreću brže, na playlistu uvrstite noviju glazbu bržeg tempa. Uz laganu instrumentalnu glazbu u pozadini kupci će se zadržati duže.
- Ne zaboravite vrijedne zaposlenike! Blagdanski period jedan je od najstresnijih perioda u godini za sve radnike u maloprodaji. Ponavljanje istih božićnih pjesama može negativno utjecati na raspoloženje i motivaciju zaposlenika. Tko kaže da ih ne možete uključiti u odabir idealne blagdanske playliste? Dopustite im da predlože svoju omiljenu božićnu pjesmu!
Ne zaboravite: svrha božićne glazbe je stvaranje pozitivne atmosfere! Kupci ponekad odlaze u kupovinu kako bi se jednostavno riješili stresa, uživali u okićenom ambijentu i skrenuli misli sa svakodnevnih problema.
Ako kupcima omogućite ugodno iskustvo, dulje će se zadržati u poslovnici i veća je vjerojatnost kako će kupnju ponavljati iz godine u godinu.
Za pomoć oko odabira idealne glazbe, slobodno nam pošaljite upit.