MIRISNI MARKETING
Najmoćnije od svih osjetila
Vizualna osjetila mobiliziraju najveći dio mozga, osjetilo zvuka ostaje aktivno čak i dok spavamo, no niti jedno naše osjetilo nije utjecajnije od mirisa. Ono je jedino koje zaobilazi racionalni dio našeg mozga i izravno utječe na emocionalni dio jer, razliku od ostalih, osjetilo mirisa povezano je s limbičkim sustavom koji regulira emocije i sjećanja. Nikakvo čudo da nam onda miris klinčića i usred ljeta prizove radosti Božića, a jedva osjetan dašak cimeta u čaju kolegice s posla bez problema nas iz prostorije za sastanke transportira ravno u bakinu kuhinju – i ukloni svaki stres. Svima nam se nebrojeno puta u životu dogodio déjà vu, ali često ne razumijemo što ga je izazvalo jer okolina ne odgovara našim sjećanjima. Te trenutke također često pokreću mirisi, osobito dječji puder, cimet, citrusi i drugi mirisi iz djetinjstva koji su utisnuti u nas.
Mirisom do kupaca i slave
Osjetilo mirisa je najizravnija veza s mozgom kod kupaca. Stimuliranjem ovog osjetila oblikuje se percepcija i dojam potrošača, stvaraju emocionalne veze s robnom markom te potiču sjećanja i asocijacije koje uvelike utječu na donošenje odluka o kupnji. Nije slučajno što vas u svakom Starbucksu na svijetu zagrli miris svježe mljevene kave, što se na neplaniranu kupnju peciva odlučite zbog mirisa začina i svježe pečenog kruha, što su privatne klinike i ordinacije okupane relaksirajućim citrusnim notama ili što poslovnice banaka odišu diskretnim aromama drva i kože koje djeluju umirujuće i upućuju na bogatstvo. Kupac će, naprosto i sasvim doslovno, namirisati dobru ponudu i bez preispitivanja slijediti svoj nos, pa makar kasnije ni za živu glavu ne znao objasniti što ga je na kupnju ponukalo!
Jeste li znali?
- Studija iz 2004. godine, koja je osvojila Nobelovu nagradu, pokazala je da se prosječan čovjek može prisjetiti 10000 različitih mirisa. Stvaranje nezaboravnog mirisnog iskustva stoga itekako pridonosi pretvaranju novih u vjerne kupce.
- Rezultati neuromarketinške studije koju je provelo Sveučilište Rockefeller pokazali su da, kada je o osjetilima riječ, ljudi pamte: 1% onoga što dodirnu, 2% onoga što čuju, 5% onoga što vide, 15% onoga što okuse i 35% onoga što mirišu.
- Istraživanja su također pokazala da miris može podignuti raspoloženje za čak 40%. Ako vaši kupci uđu u prostor za kupnju koji ima ugodan miris, bit će opušteniji i ugodnije će se osjećati u vašem okruženju.
- Studija koju je proveo Nike otkrila je da mirisi povećavaju namjeru kupaca da kupe artikle za 80%. Kako je miris povezan s limbičkim sustavom u mozgu koji pokreće emocionalne reakcije, veća je vjerojatnost da će potaknuti potrošača na impulzivnu kupnju nego druga osjetila.
- Studija Sveučilišta Washington State iz 2012. godine, provedena na uzorku od 400 kupaca u švicarskom trgovačkom centru, pokazala je da su kupci u mirisnom prostoru potrošili 20% više od ostalih ispitanika.
Vaš mirisni raj
Jedan miris može probuditi tisuću sjećanja, a tisuće sjećanja otvaraju milijune prilika za kupnju. Tomu u prilog govore i brojne znanstvene studije:
Stvoriti nezaboravno mirisno iskustvo prilagođeno esenciji svake tvrtke, koje pozitivno, na emocionalan način, utječe na ponašanje potrošača i potiče asocijacije temeljem kojih se donose odluke o kupnji, nije jednostavan posao, a na ovim prostorima baš nitko ga ne radi dulje i bolje od nas.
Cijelo desetljeće kreiramo personalizirana mirisna iskustva za male i velike tvrtke u brojnim industrijama i danas u njima uživaju stotine tisuća kupaca, klijenata i zaposlenika banaka, trgovina, hotela, restorana, autokuća, poliklinika, sportskih centara…
Muzika i to partner je i ekskluzivni distributer kompanije ScentAir, vodećeg svjetskog proizvođača aroma za mirisni marketing, koji u ponudi ima više od 2000 aroma među kojima svaka tvrtka može pronaći jedinstveno rješenje za sebe.
Za aromatiziranje prostora Muzika i to služi se vrhunskim profesionalnim raspršivačima koji se savršeno uklapaju u svaki interijer i doziraju distribuciju mirisa kako bi boravak u prostoriji bio čim ugodniji. K tomu, naši uređaji koriste tehnologiju suhog zraka koja raspršuje mirise bez sprejeva, aerosola ili zagrijanih ulja pa ne ostavljaju nikakve tragove ili oštećenja na okolini.
Kome treba mirisni marketing?
Ova usluga idealna je za baš svaki prostor u kojem korisnici provode vrijeme, bilo u kupnji i razgledavanju ponude, primanju usluga ili pak čekanju u redu. Ako se pronalazite u nekoj od ovih industrija, ne časite časa i kontaktirajte nas odmah:
- Ordinacije, klinike i sportski centri
- Financijske institucije
- Hoteli i resorti
- Restorani
- Dućani, supermarketi, shopping centri
- Prodajni centri svih vrsta, oblika i veličina
- Auto servisi i prodaja automobila
- Frizerski i beauty saloni
- Teretane i spa objekti
- Pošte i banke
- Zabavni parkovi
Mirisni marketing dostupan je svima, a Muzika i to nudi vam najveći izbor aroma i najsuvremenija tehnološka rješenja. Ne propustite otkriti razloge zbog kojih je mirisni marketing izrastao u industriju vrijednu više milijardi dolara!