Kako uz miris povećati prodaju?

Zahvaljujući našem osjetu njuha doživljavamo svijet oko nas i uspješno preživljavamo već tisućama godina. Njuh nas upozorava na opasnosti (dim, pokvarena hrana i dr.) ali pomaže i pri odabiru partnera. Koliko je naše osjetilo njuha razvijeno pisali smo u prethodnom blogu, a danas ćemo se pozabaviti istraživanjima i savjetima kako uz miris povećati prodaju u poslovnom prostoru.

MIRISNI MARKETING

Miris je trenutno jedan od najzanimljivijih marketinških alata u prodaji. Za razliku od ostalih osjetila njuh je povezan direktno s dijelom mozga koji obrađuje osjećaje i sjećanja. Pravilnim odabirom i korištenjem mirisa s klijentima se možete povezati na emocionalnoj razini i pružiti im nezaboravno iskustvo. Upravo su emocije okidač kod impulsne kupnje a uz pomoć mirisa učestalost takve kupnje znatno se povećava.

Trgovci sve više otkrivaju prednosti korištenja mirisa u svojim prostorima – uz ugodan miris ljudi su opušteniji, dulje se zadržavaju u prostoru i troše više. Nadalje, neki brendovi miris koriste kako bi privukli pažnju svojih potencijalnih kupaca – dok gladni šećete ulicom i zamiriši vam miris čokolade, veća je šansa da ćete skrenuti u pekaru.

ISTRAŽIVANJA

Utjecaj mirisa na ponašanje kupca i potrošnju proučavali su razni znanstvenici u svojim radovima. Mogli bi se iznenaditi koliko odluka prepuštamo našem osjetu njuha. Pročitajte u nastavku neke od najzanimljivijih saznanja o utjecaju mirisa na naše ponašanje i raspoloženje.

“Znastvenici su zabilježili porast raspoloženja od 40% kod ljudi koji su bili izloženi ugodnom mirisu” (Sense of Smell Institute)

“Kombiniranjem osjeta njuha s vizualima kreira se jača veza između kupca i proizvoda” (Dr. Calvert, University of Warwick, England)

“Nike-ovo istraživanje pokazalo je da miris utječe na poželjnost tenisica kod 84% ispitanika. Također, ispitanici su bili spremni izdvojiti 10-20% više novaca u aromatiziranim prostorijama.” (Hirsch, A., 1991. The Effect of Olfactory Stimuli on the Evaluation of a Common Consumer Product, Chemical Senses 16:5)

“Samsung-ovo istraživanje pokazalo je da su kupci podcijenili vrijeme kupovine za 26% i posjetili 3 puta više odjela kada su bili izloženi ugodnim aromama” (2008 University of California San Diego Chemosensory Perception lab)

“Igrači u automat klubovima u Las Vegasu ulagali su u prosjeku 45% više novaca u prostorijama koje su koristile mirise” (Hirsch, A., 1995. The Effect of Odors on Slot Machine Use in a Las Vegas Casino, Psychology & Marketing 12:7)

Kao što možete vidjeti miris ima veliku ulogu kod percepcije proizvoda i doživljaja u prostoru. Pripremili smo nekoliko savjeta kako bi i vi u svojim prostorima iskoristili snagu mirisa i povećali prodaju.

1. Uparite miris s interijerom

Iako nas to stalno pitaju, ne postoji čarobni miris koji će povećati prodaju. Učinkovitost mirisa ovisi koliko ga dobro uparimo s prostorom. Na primjer, ako je interijer pun biljaka odabrat ćemo parfem sa zelenim notama, isto tako ukoliko u prostoru prevladavaju materijali poput kože ili drva odabrat ćemo miris sa sličnim notama. Dobro odabrani mirisi stvaraju u prostoru jedinstveni doživljaj dok mirisi koji ne odgovaraju prostoru kod kupaca podsvjesno stvaraju koliziju i ne potiču potrošnju.

2. Odaberite miris koji komunicira vaše vrijednosti

Pomoću mirisa poručujete kupcima kakav ste brend i kakve proizvode/usluge nudite. Ukoliko prodajete luksuzne proizvode odabrat ćete parfem koji na prvu asocira na luksuz. Nadalje, trgovine i trgovački centri s mješovitom robom odlučit će se za mirise s notama citrusa koji kupcima komuniciraju sigurnost i čistoću.

3. Pripazite na intenzitet

Jačina mirisa je bitan faktor kod stvaranja atmosfere u prostoru. Lako je pretjerati i stvoriti kontra efekt. Umjesto da se kupci ugodno osjećaju i dulje zadržavaju u prostoru oni će tražiti put prema izlazu. Uvijek krenite sa slabijim intenzitetom i postepeno pojačavajte do željene razine.

4. Stvorite pozitivno iskustvo

Miris je dio vašeg imidža po kojem će vas kupci prepoznati. Miris sam po sebi kupce ne asocira na pozitivno ili negativno iskustvo – taj dio je na vama. Uz ugodan miris svi ostali aspekti kupnje moraju funkcionirati – od uređenja prostora do ljubaznog osoblja. Na taj način kupac povezuje miris s pozitivnim iskustvom koje će još dugo pamtiti i kojem će se rado vraćati.

Povećajte i vi prodaju u svom prostoru pomoću mirisa, s preko 2000 različitih aroma vjerujemo da ćemo pronaći savršeni miris za vaš prostor. Kontaktirajte nas za ponudu ili savjet!

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in