Mirisni marketing u hotelima – sve što trebate znati

Mirisni marketing jedan je od najvećih globalnih marketinških trendova koji poboljšavaju korisničko iskustvo (customer experience) u suvremenim hotelima. Osjet njuha je, nakon vida, naše najznačajnije osjetilo jer mirisi direktno utječu na 75% naših emocija.

Mirisni marketing donosi značajan potencijal za unaprjeđenje percepcije kvalitete usluge, posebno u hotelima, s obzirom da gosti tamo provode značajno više vremena od, primjerice prodavaonica robe široke potrošnje. Upotreba ambijentalnog mirisa na ulazu u hotel može poslužiti kao mirisni signal gostima da su zakoračili u sofisticiran, high-end prostor.

Zašto je miris toliko važan za hotele?
  • Stvara pozitivan prvi dojam i predefinira cjelokupan doživljaj gosta
  • Stvara pozitivne emocije
  • Potiče na dodatnu potrošnju, posebno u zonama posluživanja hrane i pića
  • Povećava cjelokupnu razinu zadovoljstva uslugom
  • Komunicira svježinu i čistoću, imperativ za današnje poslovanje
Istraživanje* utjecaja mirisnog marketinga u poboljšanju prepoznatljivosti hotela pokazuje kako
  • 91% gostiju hotela smatra kako je ugodan miris pozitivno utjecao na njihov boravak
  • 67% gostiju ističe kako bi se osjećali opuštenije i strpljivije u hotelu koji miriši ugodno
  • 69% gostiju smatra kako bi ugodan miris na ulazu u hotel poboljšao njihovu percepciju brenda
mirisni marketing u hotelima
Izvor: iStock
Tehnike mirisnog marketinga koje možete primijeniti  
  • Koristite jedinstveni miris 

Uspješan voditelj hotela zna kako se za stvaranje superiornog iskustva nije dovoljno fokusirati na uobičajene aspekte prostornog uređenja i usluge. Miris svih hotelskih jedinica jednako je važan jer na gosta može ostaviti pozitivan, ali i negativan dojam. Kako bi iskustvo bilo maksimalno personalizirano, hoteli mogu svojim gostima ponuditi prepoznatljive mirise koji reflektiraju identitet i vrijednost hotela kao brenda. Jedinstveni miris hotela prati goste tijekom cijelog boravka i stvara podsvjesne asocijacije koje osnažuju emocionalnu vezu s brandom.

Muzika i To tip: Iskoristite potencijal olfaktivne memorije i povećajte vjerojatnost pozitivnog feedback-a tako da ponudite svojim gostima na odlasku mirisne štapiće s jedinstvenim mirisom vašeg hotela, kao poklon za rastanak.

  • Educirajte osoblje o važnosti i upotrebi mirisa

Higijenski standard je često najvažniji faktor prilikom evaluacije boravka u hotelu. Međutim, bez obzira na razinu čistoće, najvažniji je cjelokupan feeling u prostoru. Posteljina i ručnici mogu biti čisti, ali ako gostima nedostaje miris „čistoće i svježine“, iskustvo će u najboljem slučaju biti neutralno.

Muzika i to tip:  Iskoristite osvježivače prostora kako bi postigli jedinstvenu mirisnu oazu u cijeloj prostoriji i oduševili gosta prilikom ulaska u sobu. Prvi dojam je bitan! Cjelokupno iskustvo se može dodatno poboljšati ako hotel koristi jedinstveni miris.

  • Koristite mirisni marketing kako biste potaknuli konzumaciju u restoranu i baru

90% percepcije “okusa” zapravo se temelji na našem osjetu njuha. Miris igra glavnu ulogu u stimuliranju želje pa posebno osmišljeni mirisi mogu povećati potražnju i potencirati pozitivne emocije. Hotelske zone hrane i pića u potpunoj su kontroli hotelijera, a primamljivi mirisi hrane potiču goste na konzumaciju i upotpunjuju nezaboravan gastronomski doživljaj. U prostorima gdje ventilacija nije dovoljna, nužno je koristiti profesionalne neutralizatore mirisa (ON tehnologija).

Muzika i to tip:  U suradnji s glavnim kuharom osmislite poseban recept, poput torte od sira s jagodama, i napravite nekoliko primamljivih fotografija. Nakon toga, implementirajte miris torte od jagoda u restoranu! Takav holistički pristup potiče konzumaciju željenog jela i nudi potpuno korisničko iskustvo.

  • Povećajte potrošnju unutar hotela 

Gosti su spremniji kupiti suvenire u hotelu ako je njihovo iskustvo bilo ugodno i nezaboravno, a rijetki će napustiti hotel praznih ruku. U tom kontekstu, gostu možete ponuditi brendirane mirisne štapiće ili aromatizirane sprejeve i na taj način im omogućiti da prenesu djelić luksuzne atmosfere i u svoje domove.

Muzika i to tipDan prije odlaska gosta ostavite mirisni poklon i personalizirano pismo zahvale. U isto vrijeme priložite i katalog mirisa kao prijedlog za poklon dragim osobama.

Za savjete i preporuke oko mirisa slobodno nam se obratite.

*Business Impact of Scent Report, Rentokil Initial 2016.

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in