Mirisni marketing u hotelima – sve što trebate znati
Mirisni marketing jedan je od najvećih globalnih marketinških trendova koji poboljšavaju korisničko iskustvo (customer experience) u suvremenim hotelima. Osjet njuha je, nakon vida, naše najznačajnije osjetilo jer mirisi direktno utječu na 75% naših emocija.
Mirisni marketing donosi značajan potencijal za unaprjeđenje percepcije kvalitete usluge, posebno u hotelima, s obzirom da gosti tamo provode značajno više vremena od, primjerice prodavaonica robe široke potrošnje. Upotreba ambijentalnog mirisa na ulazu u hotel može poslužiti kao mirisni signal gostima da su zakoračili u sofisticiran, high-end prostor.
Zašto je miris toliko važan za hotele?
- Stvara pozitivan prvi dojam i predefinira cjelokupan doživljaj gosta
- Stvara pozitivne emocije
- Potiče na dodatnu potrošnju, posebno u zonama posluživanja hrane i pića
- Povećava cjelokupnu razinu zadovoljstva uslugom
- Komunicira svježinu i čistoću, imperativ za današnje poslovanje
Istraživanje* utjecaja mirisnog marketinga u poboljšanju prepoznatljivosti hotela pokazuje kako
- 91% gostiju hotela smatra kako je ugodan miris pozitivno utjecao na njihov boravak
- 67% gostiju ističe kako bi se osjećali opuštenije i strpljivije u hotelu koji miriši ugodno
- 69% gostiju smatra kako bi ugodan miris na ulazu u hotel poboljšao njihovu percepciju brenda
Tehnike mirisnog marketinga koje možete primijeniti
- Koristite jedinstveni miris
Uspješan voditelj hotela zna kako se za stvaranje superiornog iskustva nije dovoljno fokusirati na uobičajene aspekte prostornog uređenja i usluge. Miris svih hotelskih jedinica jednako je važan jer na gosta može ostaviti pozitivan, ali i negativan dojam. Kako bi iskustvo bilo maksimalno personalizirano, hoteli mogu svojim gostima ponuditi prepoznatljive mirise koji reflektiraju identitet i vrijednost hotela kao brenda. Jedinstveni miris hotela prati goste tijekom cijelog boravka i stvara podsvjesne asocijacije koje osnažuju emocionalnu vezu s brandom.
Muzika i To tip: Iskoristite potencijal olfaktivne memorije i povećajte vjerojatnost pozitivnog feedback-a tako da ponudite svojim gostima na odlasku mirisne štapiće s jedinstvenim mirisom vašeg hotela, kao poklon za rastanak.
- Educirajte osoblje o važnosti i upotrebi mirisa
Higijenski standard je često najvažniji faktor prilikom evaluacije boravka u hotelu. Međutim, bez obzira na razinu čistoće, najvažniji je cjelokupan feeling u prostoru. Posteljina i ručnici mogu biti čisti, ali ako gostima nedostaje miris „čistoće i svježine“, iskustvo će u najboljem slučaju biti neutralno.
Muzika i to tip: Iskoristite osvježivače prostora kako bi postigli jedinstvenu mirisnu oazu u cijeloj prostoriji i oduševili gosta prilikom ulaska u sobu. Prvi dojam je bitan! Cjelokupno iskustvo se može dodatno poboljšati ako hotel koristi jedinstveni miris.
- Koristite mirisni marketing kako biste potaknuli konzumaciju u restoranu i baru
90% percepcije “okusa” zapravo se temelji na našem osjetu njuha. Miris igra glavnu ulogu u stimuliranju želje pa posebno osmišljeni mirisi mogu povećati potražnju i potencirati pozitivne emocije. Hotelske zone hrane i pića u potpunoj su kontroli hotelijera, a primamljivi mirisi hrane potiču goste na konzumaciju i upotpunjuju nezaboravan gastronomski doživljaj. U prostorima gdje ventilacija nije dovoljna, nužno je koristiti profesionalne neutralizatore mirisa (ON tehnologija).
Muzika i to tip: U suradnji s glavnim kuharom osmislite poseban recept, poput torte od sira s jagodama, i napravite nekoliko primamljivih fotografija. Nakon toga, implementirajte miris torte od jagoda u restoranu! Takav holistički pristup potiče konzumaciju željenog jela i nudi potpuno korisničko iskustvo.
- Povećajte potrošnju unutar hotela
Gosti su spremniji kupiti suvenire u hotelu ako je njihovo iskustvo bilo ugodno i nezaboravno, a rijetki će napustiti hotel praznih ruku. U tom kontekstu, gostu možete ponuditi brendirane mirisne štapiće ili aromatizirane sprejeve i na taj način im omogućiti da prenesu djelić luksuzne atmosfere i u svoje domove.
Muzika i to tip: Dan prije odlaska gosta ostavite mirisni poklon i personalizirano pismo zahvale. U isto vrijeme priložite i katalog mirisa kao prijedlog za poklon dragim osobama.
Za savjete i preporuke oko mirisa slobodno nam se obratite.
*Business Impact of Scent Report, Rentokil Initial 2016.